Про інцидент на NS2: брак чи свідома самоліквідація?

27 вересня 2022

Сьогоднішній інциндент з розгерметизації ймовірно спричинений недобросовісною роботою будівельників. Тут варто нагадати, що укладку проводило судно Академік Черський, яке позиціонувалось на місці з низькою точністю (за допомогою якорів) — це призводило до похибок укладання та стикування «котушок». Скоріш за все це і стало причиною переукладки однієї з ділянок, можливо саме вона і розгерметизувались нині.

Окрім браку, може мати місце свідома самоліквідація проекту. Мотивів є декілька.

Напевно найгловніший — виплата страхових за інциндент та використання цих коштів для погашення кредиту, який відкривався для реалізації цього проекту та фінансування «прозорих» поставок від компаній з оточення кремлівського тирана.

Другий мотив — це тиск на санкційну політику через акцент на необхідність збереження екологічної і техногенної безпеки в Балтійському регіоні.

Третій мотив — чергове підігрівання спотових цін на німецьких газових хабах.

Ну і загалом, доволі дивно, що розгерметизація відбулась напередодні запуску Baltic Pipe.

Максим Білявський

Провідний експерт енергетичних програм


Народився у 1986 р. в Житомирській області.

Освіта:

Житомирський державний технологічний університет, факультет інженерної механіки (2008).

Кандидат технічних наук (2010).

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу (2012).

Автор 17 патентів на винаходи та більше 100 наукових праць в галузі енергетики та машинобудування.

Досвід:

2008–2011 — оператор очисних споруд, диспетчер з транспортування газу Рівненського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів ДК «Укртрансгаз».

2011–2017 — провідний інженер, заступник начальника прес-служби, начальник відділу зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ«УКРТРАНСГАЗ».

2017–2018 — директор з персоналу ПАТ «Магістральні газопроводи України», радник Міністра енергетики та вугільної промисловості України.

2021 — директор з інтегрованих комунікацій НАК «Нафтогаз України».

bielawski.maksym