Президент Володимир Зеленський оголосив про запуск опитувань у додатку «Дія». Так він хоче «дізнатися про думку людей з будь-якого питання в режимі реального часу». Уряд називає опитувальник початком «цифрового народовладдя», а соціологи — анкетою для фідбеку із невдало поставленими першими питаннями. Які переваги та недоліки ініціативи
Не соцопитування, а зворотній звʼязок
Соціологічні дослідження в Україні проводять організації «Рейтинг», Центр Разумкова, Київський міжнародний інститут соціології, Інститут соціології НАН. Ці дослідження показують ставлення українців до різних ситуацій та проблем — загрози війни, стану економіки, їхні політичні вподобання.
Опитування в додатку «Дія» не є соціологічними, тому не можуть показати думку населення, розповіли пʼять соціологів, яких опитав Forbes.
Отримані дані держава може використати «лише для оцінки сервісу «Дія» або його елементів», каже Андрій Биченко, директор соціологічної служби Центру Разумкова.
Зеленський назвав опитування в «Дії» початком «цифрового народовладдя» та можливістю «впливати на рішення». Соціологи не погоджуються.
«Для ухвалення якихось державницьких рішень, які впливають на все населення, а не лише на користувачів «Дії», опитування не матимуть сенсу», — каже Биченко. На це є декілька причин:
Вибірка. Застосунком «Дія» користуються близько 14 млн українців — приблизно третина всього дорослого населення України, — що не відображає повну структуру суспільства, каже Биченко.
Джерело: