У Верховній Раді закінчився робота над законопроектом про всеукраїнський референдум. Очікується, що після зняття карантинних обмежень документ буде внесений до сесійної зали. Чому у Зеленського раптом згадали про думку народу, і чому в законі може "спливти" вкрай небезпечна норма, що стосується майбутнього Криму і Донбасу.
Закон повинен мати низку запобіжників від неправомірного використання.
Директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко відзначає, що в пропонованому законопроекті спотворена конституційна логіка ратифікаційного референдуму. Згідно з Основним законом, питання зміни території приймаються на референдумі, а законопроект пропонує затверджувати на референдумі ухвалений Верховною Радою закон про ратифікацію договору, який раніше підписав президент.
"Два суб'єкта державної влади приймають рішення, а від народу чекають тільки схвалення на референдумі. Тобто, рішення приймають президент і парламент, а не народ. Ця норма, однозначно, має потребу в іншому формулюванні. В цьому є загроза. Глава держави може підписати договір в невизначеному форматі, а своя більшість швидко його ратифікує. а що потім? Якщо, наприклад, референдум не відбудеться?", — каже Якименко.
За словами експерта, важливо відстежити в якому вигляді законопроект буде вносити до сесійної зали профільний комітет.
Джерело: