Зупинка КТК — це ще один енергетичний зашморг для ЄС

25 серпня 2022

Через декілька днів після повідомлення про чергову зупинку NS1, — ереф оголосила про зниження потужності трубопроводу КТК (-70%) через який транспортується казахська нафта для європейського ринку.

Так «випадково» співпало, що це повідомлення було оприлюднено відразу після зустрічі Токаєва з кремлівським терористом.

Між іншим, це не вперше, коли цей трубопровід спіткають невдачі відразу після контакту перевертня з лідером Казахстану (більше у першому коментарі).

Так от, офіційна «причина» тепер — тріщини у вузлах кріплення підводних рукавів на двох із трьох виносних причальних пристроях.

Насправді, — зазначений дефект доволі легко усувається, а вузол кріплення — звичайний розхідний матеріал.

Прокоментую з точки зору інженера.

Танкери великої тонажності через особливості морського рельєфу завантажуються нафтою шляхом під’єднання до виносних причальних пристроїв.

Спершу судно стає на якір, далі встановлюють швартовочний трос, а після цього під’єднують рукави плавучих шлангів до виносних причальних пристроїв, які обертаються навколо своєї осі (по типу підшипника) — це не створює натягу та відповідно додаткового навантаження на вузли кріплення.

Далі ці виносні причальні пристрої з’єднані підводними шлангами із танком плавучості, який знаходиться під водою і є своєрідним сховищем нафти. Цей резервуар з’єднаний через такі самі рукави підводних шлангів із підводним маніфольдом (гідравлічний регулятор потоку) до якого власне під’єднаний нафтопровід діаметром понад 1 м.

Загалом підводна і надводна частина запроектовані із максимальною піддатливістю, що мінімально навантажує вузли кріплення підводних рукавів, які до того ж регламентно замінюють двіччі на рік.

Отже, історія з ремонтом КТК так само як з NS1 — надуманий привід для хворої помсти цивілізованому світу.

Максим Білявський

Провідний експерт енергетичних програм


Народився у 1986 р. в Житомирській області.

Освіта:

Житомирський державний технологічний університет, факультет інженерної механіки (2008).

Кандидат технічних наук (2010).

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу (2012).

Автор 17 патентів на винаходи та більше 100 наукових праць в галузі енергетики та машинобудування.

Досвід:

2008–2011 — оператор очисних споруд, диспетчер з транспортування газу Рівненського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів ДК «Укртрансгаз».

2011–2017 — провідний інженер, заступник начальника прес-служби, начальник відділу зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ«УКРТРАНСГАЗ».

2017–2018 — директор з персоналу ПАТ «Магістральні газопроводи України», радник Міністра енергетики та вугільної промисловості України.

2021 — директор з інтегрованих комунікацій НАК «Нафтогаз України».

bielawski.maksym