Заборона на вхід суден агресора до портів — це своєрідна золота санкція

21 квітня 2022

Закриття американських портів для російських суден — це накладання санкцій майже на всі товари, які імпортуються морським транспортом із держави-аресора до США.

Таким чином, вже у травні ми спостерігатимемо другу хвилю різкого падіння завантаженості морських портів окупанта, що безумовно сигналізуватиме про збільшення масштабу проблем для макроекономіки ворога.

Орієнтовно, у квітні поточного року градієнт падіння обсягів відвантаження через порти та залізницю окупанта складатиме щонайменше 30%, порівняно з березнем місяцем 2021 року. У наступних місяцях відвантаження буде лише зменшуватись, а відсутність потужностей для перевалки та зберігання цих товарів будуть спонукати агресора зупиняти виробництва.

Найбільше зменшиться відвантаження вугілля, нафти і нафтопродуктів, які становлять 80% або 50 млн.тон/місяць від усіх морських вантажів. Також впаде товарно-транспортна робота по відправці міндобрива, чорних металів та руди. У той же час, залізничний транспорт агресора буде працювати на поповнення власних запасів на внутрішніх складах та відвантаження товарів на експорт у країни азіатсько-тихоокеанського регіону. Це в свою чергу призведе до надлишку транспортних потужностей у європейській частині держави-окупанта та зменшить швидкість руху ешелонів на сході.

Перша хвиля падіння завантаженості морських портів та залізничного транспорту була зафіксована у березні, тоді відбулось зменшення руху вантажів на 9% та 2% відповідно, по відношенню до березня минулого року. Такий тренд також був характерний і для квітня, наприклад з 8 до 15 квітня по всім портам агресора спостерігалось зменшення відвантаження нафти: 18% — у Балтійському морі; 59% — у Чорному морі; 15% — Арктичному регіоні; 17% — у Тихоокеанському регіоні.

Враховуючи, що держава-окупант має найменші за потужністю нафтові сховища (9,7 млн.куб.м — агресор; 130 млн.куб.м — Китай; 220 млн.куб.м — США) — це незворотньо призведе до консервації свердловин та часткової зупинки нафтопереробних потужностей.

Загалом, введення заборони на вхід російських суден до морських портів, — найбільш швидкий та дієвий спосіб ввести економічні обмеження на агресора, який здійнсив злочин проти людства. Іншими словами, — це своєрідна золота санкція, яку мають проголосити всі інші цивілізовані держави.

Максим Білявський

Провідний експерт енергетичних програм


Народився у 1986 р. в Житомирській області.

Освіта:

Житомирський державний технологічний університет, факультет інженерної механіки (2008).

Кандидат технічних наук (2010).

Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу (2012).

Автор 17 патентів на винаходи та більше 100 наукових праць в галузі енергетики та машинобудування.

Досвід:

2008–2011 — оператор очисних споруд, диспетчер з транспортування газу Рівненського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів ДК «Укртрансгаз».

2011–2017 — провідний інженер, заступник начальника прес-служби, начальник відділу зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ«УКРТРАНСГАЗ».

2017–2018 — директор з персоналу ПАТ «Магістральні газопроводи України», радник Міністра енергетики та вугільної промисловості України.

2021 — директор з інтегрованих комунікацій НАК «Нафтогаз України».

bielawski.maksym