Експорт зріс за рік більш ніж на 34%. Але експерти обережні в прогнозах.
Українська економіка все більше оживає після кризи. Експорт товарів і послуг виріс в I кварталі на 34% в порівнянні з I кварталом 2016 р повідомляють як Мінекономрозвитку і торгівлі, так і Держслужба статистики. Головні зміни в тому, що наші виробники не тільки переорієнтуються на нові ринки збуту, але і змінюють асортимент продажів: перше місце впевнено утримує агросектор, а не важка промисловість, як раніше, і підвищується частка експорту послуг. Більше третини, або 36,4% наших поставок, тепер йдуть в ЄС, більше 16% — в країни Азії і лише 14% — в РФ (тут падіння за рік майже вдвічі).
Але поки говорити як про стабільні успіхи, так і про те, що українські підприємства і бізнес перебудувалися і підкорили європейський ринок, рано, вважає директор економічних і соціальних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.
"Потрібно розуміти, що все відбувається на тлі великого падіння обсягів торгівлі, які мала Україна в посткризовий період, — аналізує Юрчишин. — Тому до поліпшень, які є, потрібно ставитися стримано. Другий момент: пара місяців або навіть кілька кварталів — це не той термін, який може говорити про те, що відбулися кардинальні зміни. Структура експорту залишається нізкоконкурентною, напівсировинною, і так само, як і було, ми експортуємо переважно або напівсировинні матеріали, або метали. Завдання експортувати не пшеницю, і навіть не борошно, а спагетті, поки не виконується. Але добре, що відбувається переорієнтація, причому не тільки на євроринок, а на ринки третіх країн".