Відтепер відомості про трудову діяльність вноситимуться до Держреєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів
Верховна рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» та законодавчо закріпила перехід до так званих «електронних трудових книжок».
Такий перехід одразу викликав багато побоювань, що, перш за все, викликано тотальною недовірою населення до будь-якої влади, від якої люди звикли очікувати лише підступні дії замість справжнього полегшення життя. Але цього разу, вважаю, побоювання занадто перебільшені.
Так, законом встановлено п’ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника. Протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так і електронна форма уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника з Державного реєстру. Це пов’язано з тим, що в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування є відомості про 13 млн. працівників і для заповнення даних, які містяться в паперових трудових книжках, потрібен час.
Після внесення відомостей про трудову діяльність працівника до Держреєстру роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки йому на руки під підпис. Також передбачено обов’язок роботодавця вносити на вимогу працівника до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.
Відтепер відомості про трудову діяльність вноситимуться до Держреєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів (трудової книжки, довідок тощо), здійснюється працівником (застрахованою особою) і роботодавцем із обов’язковим застосуванням кваліфікованого електронного підпису.
Страховий стаж обчислюватиметься за даними, що містяться у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, в тому числі даними про трудову діяльність працівників, внесених відповідно до Закону про ЄСВ, а за періоди, за які не внесені дані до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, — у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.
Так, Пенсійний фонд України вже розпочав роботу щодо запровадження електронної трудової книжки. Зараз кожний громадянин має можливість зареєструвавшись на порталі електронних послуг Пенсійного фонду перевірити свої власні дані, в тому числі розмір нарахованої заробітної плати, розмір сплачених страхових внесків, а також попередньо розрахувати імовірний розмір майбутніх пенсійних виплат.
У разі відсутності в системі даних про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком (у тому числі за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку, тобто періоду до 01 липня 2000р.), Пенсійний фонд інформує застраховану особу, у тому числі через її особистий електронний кабінет на веб-порталі, про відсутність таких відомостей та необхідність їх подання, якщо вони в особи є. Ці документи про страховий стаж можуть бути подані фізично до Пенсійного фонду або через особистий електронний кабінет.
Особисто я вже скористалася можливістю та зареєструвалася на порталі.
І ще про деякі нововведення. Пенсійний фонд України також запровадив нову е-послугу — автоматичне призначення пенсії. Відтепер пенсія призначається автоматично при досягненні пенсійного віку. Тепер додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду не потрібно.
А ось користувачу, який ще не є пенсіонером, потрібно авторизуватися на порталі Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та додати скановані копії документів.
Джерело: