В жовтні цього року американська компанія Тесла придбала в Китаї, а саме на околицях Шанхая, земельну ділянку для будівництва заводу. Ділянка площею в майже 865 тис кв. м обійшлася компанії в 140 млн доларів. В планах корпорації — за три роки розпочати виробництво електромобілів. Спочатку завод буде розрахований на випуск близько 250 тисяч автівок і акумуляторних блоків на рік, а згодом потужності будуть збільшені вдвічі. Прикладу Tesla можуть наслідувати і європейські автовиробники — про ідею вкласти в будівництво електромобілів в Китаї $12 млрд минулого року оголосив Volkswagen. А ще нещодавно про це заявляв і Renault.
Крім того, Китай має і свої «електромобільні» бренди, які розробляються і збираються там само — BYD, BAIC, SAIC, Geely, Chery — і це лише ті, які представлені в списку топ-10 продажів електрокарів за 2018 рік. Зокрема, автівок BYD за 10 місяців 2018 року було продано 137 436 одиниць, BAIC — 91 029, SAIC — 88 555, Geely — 74 997, а Chery — 44 091. Загалом на ринку електромобілів, хоч Tesla з 154 123 проданими машинами і є лідером з продажів, китайських брендів там — 47%. американських та німецьких — по 16%, японських — 10%, а південнокорейських — 4%.
Отже, Китай контролює ледь не половину ринку електромобілів. А з приходом Tesla в Піднебесній опиниться до 60% усього виробництва екологічних автівок. То чим зумовлений такий стрімкий підйом Китаю?
Як Китай розбиває європейську мрію про електрокари
Видання CNN в статті “Китай розбиває європейську мрію про електрокари” наводить кілька основних причин успіху Піднебесної. По-перше, більшість покупців електрокарів живуть саме в Китаї. До того ж їм вигідно купляти машину саме у вітчизняного виробника (якщо точніше, то у компаній, виробничі потужності яких розташовані в Китаї). Тим самим покупці уникають високих тарифів на імпорт транспортних засобів.
Причиною того, чому Китай так зацікавлений у електромобілях, є надвисока забрудненість повітря, вважає директор економічних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
“Оскільки Китай споживає більше вугілля, ніж решта країн світу разом узятих, він стикається з величезними екологічними проблемами. Тому Компартія Китаю і впроваджує програму переходу на відновлювальні джерела енергії, ядерну енергетику і так далі. А електромобілі є одним з елементів “декарбонізації” економіки Китаю. І мова йде не лише про пільги для виробників. Китай, на відміну від європейських країн, має планову економіку, що дозволяє йому реалізовувати спеціальну політику — через пільги як виробникам, так і покупцям електромобілів, через адміністративні важелі впливу на бізнес, через доступне кредитування і так далі” - пояснив експерт в коментарі Укрінформу.