Де наш завод з випуску електромобілів в Карпатах, Ілоне Маску?

08 листопада 2018

В жовтні цього року американська компанія Тесла придбала в Китаї, а саме на околицях Шанхая, земельну ділянку для будівництва заводу. Ділянка площею в майже 865 тис кв. м обійшлася компанії в 140 млн доларів. В планах корпорації — за три роки розпочати виробництво електромобілів. Спочатку завод буде розрахований на випуск близько 250 тисяч автівок і акумуляторних блоків на рік, а згодом потужності будуть збільшені вдвічі. Прикладу Tesla можуть наслідувати і європейські автовиробники — про ідею вкласти в будівництво електромобілів в Китаї $12 млрд минулого року оголосив Volkswagen. А ще нещодавно про це заявляв і Renault.

Крім того, Китай має і свої «електромобільні» бренди, які розробляються і збираються там само — BYD, BAIC, SAIC, Geely, Chery — і це лише ті, які представлені в списку топ-10 продажів електрокарів за 2018 рік. Зокрема, автівок BYD за 10 місяців 2018 року було продано 137 436 одиниць, BAIC — 91 029, SAIC — 88 555, Geely — 74 997, а Chery — 44 091. Загалом на ринку електромобілів, хоч Tesla з 154 123 проданими машинами і є лідером з продажів, китайських брендів там — 47%. американських та німецьких — по 16%, японських — 10%, а південнокорейських — 4%.

Отже, Китай контролює ледь не половину ринку електромобілів. А з приходом Tesla в Піднебесній опиниться до 60% усього виробництва екологічних автівок. То чим зумовлений такий стрімкий підйом Китаю?

Як Китай розбиває європейську мрію про електрокари

Видання CNN в статті “Китай розбиває європейську мрію про електрокари” наводить кілька основних причин успіху Піднебесної. По-перше, більшість покупців електрокарів живуть саме в Китаї. До того ж їм вигідно купляти машину саме у вітчизняного виробника (якщо точніше, то у компаній, виробничі потужності яких розташовані в Китаї). Тим самим покупці уникають високих тарифів на імпорт транспортних засобів.

Причиною того, чому Китай так зацікавлений у електромобілях, є надвисока забрудненість повітря, вважає директор економічних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

“Оскільки Китай споживає більше вугілля, ніж решта країн світу разом узятих, він стикається з величезними екологічними проблемами. Тому Компартія Китаю і впроваджує програму переходу на відновлювальні джерела енергії, ядерну енергетику і так далі. А електромобілі є одним з елементів “декарбонізації” економіки Китаю. І мова йде не лише про пільги для виробників. Китай, на відміну від європейських країн, має планову економіку, що дозволяє йому реалізовувати спеціальну політику — через пільги як виробникам, так і покупцям електромобілів, через адміністративні важелі впливу на бізнес, через доступне кредитування і так далі” - пояснив експерт в коментарі Укрінформу.


Володимир Омельченко

Директор енергетичних програм


Народився в 1967 р. в Києві.

Освіта:

Київський політехнічний інститут, факультет хімічного машинобудування (1992).

Автор понад 50 наукових і публіцистичних праць. Брав участь у розробці та здійсненні міжнародних енергетичних проектів та наукових дослідженнях міжнародної енергетичної політики.

Робота:

У 1992–1996 р. працював на різних посадах в галузі машинобудування;

1997–1998 — головний фахівець відділу нафтової, газової та нафтопереробної промисловості міністерства економіки України;

1998–2003 — НАК «Нафтогаз України», очолював напрям транспорту нафти;

2004–2007 — головний консультант Національного інституту проблем міжнародної безпеки РНБО України;

з лютого 2007 р. — експерт Центру Разумкова, з 2013 року — директор енергетичних програм.

(044) 206-85-02

omelchenko@razumkov.org.ua

volodymyr.omelchenko