сайт в режимі налагодження, якщо ви не знайшли, що шукали можете відвідати стару версію сайту

Четвер, 25 травня 2017 08:31

США скасовують військову допомогу. Як бути Україні

Автор



Пропозиція Трампа про заміну допомоги на кредити стосується декількох країн, зокрема й України
Почнемо з того, що рішення про скасування американської безоплатної військової допомоги Україні та перехід на кредити ще остаточно не прийнято. Це лише пропозиція президента, яка не пройшла через Конгрес. Тому говорити про це як про доконаний факт поки що рано.

Військова допомога йде в рамках програми Державного департаменту США, і там є два підрозділи: економічна допомога і військова. Важливо відзначити, що ще жодного разу ті суми, які запитував Держдеп, в бюджеті не виділялися. Тобто всі розмови про те, що фінансова допомога в цьому році знижується – це трошки не так.

Раніше була озвучена цифра в $175 млн на 2017-2018 фінансовий рік. І йдеться про те, що відбувається зниження цієї допомоги. Насправді, ситуація дещо інша. У 2016-2017 роках Україна отримала $150 млн. 175 порівняно зі 150 – це підвищення, а не зниження. Причому, коли ми отримали ці $150 млн, спочатку пропонувалося виділити $350 млн. Тобто, жодна бюджетна пропозиція не виконується на 100%. На цей рік вимагалось, по-моєму, $500 млн, а дали 175.
Пропозиція Трампа про заміну допомоги на кредити стосується декількох країн, зокрема й України. Ключові ж партнери США так і залишаються на «бюджетній голці». А сім країн Трамп планує перевести на кредити. Чим це обернеться для світової і регіональної ситуації? Насамперед, це відштовхне від Сполучених Штатів і їх союзників. Насамперед Україну і Пакистан.

Багато американських політиків і представників істеблішменту будуть незадоволені таким рішенням. По-перше, це відхід від раніше даних обіцянок. А по-друге, це жодним чином не вирішує проблему української кризи, що виникла через відкритий та зухвалий наступ Росії на міжнародне право.

Для США такий перехід на кредитування був би вигідним, тому що замість подарунків вони отримують замовлення, які гарантовано кредитуються. Грубо кажучи, це замкнутий оборот грошей в межах Сполучених Штатів. В цьому питанні ховається суть самого Трампа не як політика, а як менеджера, економіста.

Такі кредити, звичайно, будуть менш вигідними, ніж отримання фінансової допомоги, але діватися все одно нікуди. Для чого береться така допомога? Для того, щоб забезпечити збройні сили сучасною зброєю. Якби в України було достатньо грошей, вона б могла замовити все це на власному Укроборонпромі. І забезпечити тим самим замкнуте коло виробництва необхідного озброєння. Але танків досі немає, тому що немає грошей для їх закупівлі. Високоточна зброя тільки випробовується, але у війська не надходить. Тому що немає грошей для закупівлі. Навіть тих сум, які виглядають як серйозне зростання порівняно з минулими роками. Просто раніше виділялися дрібниці, а не те, що необхідно. Тому Україна буде змушена звертатися до таких кредитів через відсутність власних грошей.

Крім того, розмови про скасування США військової допомоги вже грають на руку Росії. Вже з'явилися статті в Незалежній газеті та на Військовому кур'єрі. Версія, що США нас зраджує вже відпрацьовується, і тиск буде тільки поглиблюватися. І треба бути до цього готовим. А взагалі, такі речі потрібно передбачати заздалегідь, а у нас же вся політика рефлекторна. Як у собаки Павлова: реагуємо тільки на якісь збудники.

джерело

Микола Сунгуровський

+

Директор військових програм

натисніть для детальної інформації

Народився в 1951 р. в Москві.

Освіта:

Оренбурзьке вище військове зенітне ракетне училище (1972);

Київська академія протиповітряної оборони (1982);

Вища школа підприємництва при Київському інституті народного господарства (1991).

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, автор понад 100 наукових праць.

Робота:

з 1982 р. — наукова робота (39-й Науково-дослідний інститут бойового застосування військ ППО сухопутних військ, Центральний науково-дослідний інститут МО, Національний центр оборонних технологій і воєнної безпеки, Аналітична служба Апарату РНБО);

з грудня 1999 р. — координатор програм Центру Разумкова;

з лютого 2000 р. — позаштатний консультант Комітету з питань національної безпеки і оборони Верховної Ради України;

з грудня 2006 р. — директор воєнних програм Центру Разумкова.

Полковник запасу, стаж військової служби — 31 рік. Сфери діяльності — системологія, системний аналіз, стратегічне планування, методи аналізу та забезпечення національної безпеки. Остання посада в державних органах — завідувач відділу Аналітичної служби Апарату Ради національної безпеки і оборони України.

Телефон: (044) 201-11-98

 Електронна пошта: sungurovsky@razumkov.org.ua